Csütörtökön képviselő-testületi ülést tartott a hegyvidéki önkormányzat. Bár sok napirend volt, ezek közül csak néhány igazán fajsúlyos. Csak az ellenzéki hozzászólások miatt tartott majdnem három órán át.
Először zárt ülés keretében utasítottuk el egy polgártársunk fellebbezését, akitől megvonták az ápolási segélyt, mert nem gondozta beteg édesapját. Majd odaítéltük a Hegyvidék Egészségügyi Ellátásáért Díjat dr. Tulipánt Katalin háziorvosnak. Ezt követően népi ülnököket választottunk a Budai Központi Kerületi Bíróságba.
A nyílt ülésen rendelet született arról, hogy ezentúl még egy kerületi díj lesz az egészségügyi dolgozóknak: polgármesteri elismerő oklevél adható az egészségügy, a szociális alapszolgáltatások és a gyermekjóléti alapellátás területén legalább öt éve magas színvonalon tevékenykedőknek. Elsősorban a zenei iskolába járókat érinti, hogy emelkednek a térítési díjak. A hivatal illetékesei szerint így sem érik el a budapesti átlagot. Még egy nagy jelentőségű döntés született: hatályon kívül került egy 1987-es tanácsi rendelet az avarégetésről. Ezt a kérdést már most is egy fővárosi rendelet szabályozza úgy, hogy idén még szabad elégetni a kerti zöldhulladékot, de jövőre már csak komposztálni lehet. Apró változások miatt módosítottuk az idei költségvetést is. Ennél a napirendnél nyomtuk meg először a „nem” gombot, nem csak azért, mert az eredeti – szerintünk rossz – költségvetés hibáit nem javították ki, de az eredetileg a költségvetési bevételek 0,34%-ára rúgó tartalékot is tovább csökkentették.
A testület elé került az önkormányzat 2014-ig tartó időszakra szóló gazdasági koncepciója is. Ennek elkészítését törvény írja elő. A koncepció kialakítása jó alkalom lehetett volna arra, hogy végiggondoljuk, mit tartunk a következő időszak prioritásának. Sajnos az előterjesztés készítői nem tartották fontosnak, hogy ilyesmin törjék a fejüket. Teljesítették a szerintük kötelező minimumot, mindenről írtak valamit. A veszélypontokról, különösen az egyre nagyobb terhet jelentő adósságokról igyekeztek diszkréten hallgatni. (A következő évek adósságszolgálatáról szóló táblázat igen bájosra sikeredett. Az egyik apró hibája az, hogy lemaradt annak jelzése, hogy az adatokat ezer Forintban kell érteni, így az avatatlan olvasó néhány százezer forintos tartozásnak vélheti a százmilliós nagyságrendű törleszteni valókat. A másik szépséghiba, hogy a fizetendőket nem adták össze, így csak az tudhatja, hogy 2011-ben 427, 2012-ben 422, 2013-ban 494, 2014-ben 606 millió Forint megy el adósságra, akik veszi a fáradságot az összegzésre.) Hozzászólásomban kifejtettem ellenvéleményemet és javasoltam, hogy fussunk neki a témának még egyszer, de a kormányzó többség egységét nem sikerült megbontani. Arra hivatkoztak, hogy április végéig el kell fogadni a programot és különben is igen nehéz manapság hosszú távú terveket készíteni, mert az önkormányzatok feladatai és finanszírozása alapvető változások várhatóak.
A folytatásban állást kellett foglalni a Fővárosi Kormányhivatal törvényességi kifogásáról. A Hivatal joggal tette szóvá, hogy a kerületi rendelet szerint csak az kaphat ingyenes parkolási kártyát, akinek nincs helyiadó-tartozása. Ilyen szabály megállapítására ugyanis egészen mostanáig nem volt jogszabályi lehetőség. Szerencsére a Főváros nemrégiben módosította az előírásokat, így most már elhárult ez a törvényességi akadály. Ezt követően a kisebbségi önkormányzatokkal kötendő együttműködési megállapodásokat, valamint két iskola alapító okiratának változásait hagytuk jóvá. Döntöttünk arról is, hogy Boromisza Tibor festőművész egykori lakóházának falán ezentúl emléktábla hirdesse: itt élt és alkotott. A testület ahhoz is hozzájárult, hogy a nemrég fővárosi helyettes rendőrfőkapitánnyá avanzsált volt kerületi kapitánynak bérelt lakást ezentúl a budapesti rendőrség bérelje. Az utolsó döntés arra vonatkozott, hogy a MOM Kultúrházat üzemeltető önkormányzati kft. fogja bérelni és üzemeltetni a Sirály utca alatt kialakított mélygarázst.
A „kérdések, közlemények” napirendi pont témái között felmerült néhány zebra (gyalogos átkelő) létesítésének szükségessége. Mint kiderült, ez fővárosi hatáskör, bármelyik utcáról is van szó. Felvetettük, hogy a kommunális adóból finanszírozott útfejlesztésekről határozó testület működéséről még mindig nem érhetőek el információk a kerület honlapján. Szóba került a Sportmax, amelynek szolgáltatásait a kerület lakói nem nagyon veszik igénybe, viszont az önkormányzat számára kész ráfizetés. Felszólaltunk a Moszkva tér átnevezése ügyében is, kifogásolva, hogy a kerületi önkormányzatot annak ellenére nem kérdezték meg az ügyben, hogy erre a saját rendelete kötelezi a fővárost. Felvetettük, hogy a helyben élőkkel és a park használóival végre szóba állhatna az önkormányzat, mielőtt megvalósulna a Városmajor bekerítésének terve. Ígéretet kaptunk arra, hogy fórumot rendeznek ebben az ügyben. Végül tájékoztatást kértünk az Irhás árok leállt felújításával kapcsolatban. Kiderült, hogy az árok lefedése a főváros hatásköre. A beruházást valószínűleg rosszul készítették elő, ezért a költségek nagyon megnőttek. Emiatt alakult ki vita a kivitelezővel, aki, miután nem jutott pénzhez, levonult. A kerület lobbizik a fővárosnál a mielőbbi megoldásért, mert egyre nagyobb veszély fenyegeti az út felújítására megnyert pályázati pénzt.
Ennyi és ez volt a Hegyvidéki Önkormányzat képviselő-testülete 2011. április 28-i ülésének szubjektív krónikája.