Magamról

Közgazdász vagyok, éppen túl a hatvanon. Négy évtizede szerelmes ugyanabba a lányba, aki három szép, okos és felelősségteljes, immár felnőtt gyermekünk anyja, és két tündéri unokánk nagyija. Nem mellesleg 2010-től 2014 őszéig képviselő voltam szülőföldemen, a Budapest XII. kerület (Hegyvidék) önkormányzatában. Sok vívódás után, 2013 februárjában sokadmagammal elhagytam az LMP-t és új pártot alapítottunk, Párbeszéd Magyarországért néven. Ebben a blogban időről-időre megírom, hogyan látom a világot. Írok színházról, filmről, politikáról, helyi ügyekről és minden másról, ami érdekel. Remélem, nem csak engem.

A Reichstag? De miért?

A fenti képen látható Reichstag a mai formájában csodálatos szimbólum-együttes. Először is azért, mert egy rosszhírű régi épületet úgy korszerűsítettek, hogy visszanyerte funkcióját és megtarthatta formáját. Másodszor azért, mert a tiszta üveg kupola tükörrendszere beviszi a nap fényét az ülésterembe. Harmadszor, de nem utolsósorban pedig azért, mert a kupola látogatói felülről láthatnak rá a képviselők munkájára. Valószínűleg nemcsak arányai, hanem a szimbolikája miatt is gyönyörű. Teljesen odavagyok érte.

Aktualitások

2014. október 7-én, kedden, 17 és 18 óra között a ciklus utolsó képviselői fogadóóráját tartom a Café Bagatelle-ben. Minden kedves engem felkereső választópolgár vendégem egy kávéra, vagy teára és egy süteményre. Előzetes bejelentkezés: sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu

Cím: 1126 Budapest, XII. kerület Németvölgyi út 17.

 

Írjon nekem!

Ha szeretné velem felvenni a kapcsolatot, írjon egy e-mailt a sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu címre. Nem ígérem, hogy megoldom a problémáját, de azt igen, hogy biztosan válaszolok.

Levél zsidó barátaimnak

2012.12.02. 11:50 Sipos Péter

kipa.jpgFontos esemény zajlik ma délután. Együtt tüntetnek a magukat jobb-, illetve baloldalhoz soroló szervezetek képviselői a parlamentben elhangzott otromba felszólalás nyomán a gyűlöletbeszéd, az antiszemitizmus ellen. Jól teszik. Bár már sokkal előbb sor került volna valami hasonlóra! Bár eljutnánk oda, hogy az uszítás szalonképtelenné válna Magyarországon! Mert lássuk be, ettől még nagyon messze vagyunk.

Nem fontos, de talán nem is lényegtelen, hogy e sorok írója már elmúlt negyven, amikor megtudta, hogy az 1930-as évek zsidótörvényei rá is érvényesek lettek volna. Családunkban erről sohasem esett szó, és bevallom, hogy engem ez most sem érdekel. Azt gondolom, az zsidó, aki annak tartja magát. Az én identitásomban ez egyáltalán nem játszik szerepet.

Ezt csak azért tartottam fontosnak előrebocsátani, mert engem zavar, hogy a hazai zsidóságot ért atrocitások aránytalanul nagyobb teret kapnak a nyilvánosságban, mint a cigány lakosságot ért diszkrimináció. Lehet, hogy helytelenül, de én ebben nem kevés önzést és önsajnálatot érzékelek. Ha egy csöppet is belegondolunk, beláthatjuk, hogy a romákat nap mint nap sokkal több hátrány és megaláztatás éri, mint zsidó honfitársainkat. Sajnos a cigányok megkülönböztetésével szembeni ellenállás sokkal gyengébb és szervezetlenebb, pedig sokkal inkább rászorulnának a társadalom szerencsésebb helyzetű részének a segítségére.

Azt hallom, hogy roma szervezetek támogatásukról biztosították a mai tüntetést és felszólították tagjaikat, hogy minél nagyobb létszámban vegyenek részt. Hát valahogy így gondolom. Mármint kölcsönösen.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook-oldalunkhoz!

Szólj hozzá!

Címkék: tüntetés roma zsidó cigány antiszemitizmus idegengyűlölet Márton Gyöngyösi

A bejegyzés trackback címe:

https://sipospeter.blog.hu/api/trackback/id/tr914940698

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása