Magamról

Közgazdász vagyok, éppen túl a hatvanon. Négy évtizede szerelmes ugyanabba a lányba, aki három szép, okos és felelősségteljes, immár felnőtt gyermekünk anyja, és két tündéri unokánk nagyija. Nem mellesleg 2010-től 2014 őszéig képviselő voltam szülőföldemen, a Budapest XII. kerület (Hegyvidék) önkormányzatában. Sok vívódás után, 2013 februárjában sokadmagammal elhagytam az LMP-t és új pártot alapítottunk, Párbeszéd Magyarországért néven. Ebben a blogban időről-időre megírom, hogyan látom a világot. Írok színházról, filmről, politikáról, helyi ügyekről és minden másról, ami érdekel. Remélem, nem csak engem.

A Reichstag? De miért?

A fenti képen látható Reichstag a mai formájában csodálatos szimbólum-együttes. Először is azért, mert egy rosszhírű régi épületet úgy korszerűsítettek, hogy visszanyerte funkcióját és megtarthatta formáját. Másodszor azért, mert a tiszta üveg kupola tükörrendszere beviszi a nap fényét az ülésterembe. Harmadszor, de nem utolsósorban pedig azért, mert a kupola látogatói felülről láthatnak rá a képviselők munkájára. Valószínűleg nemcsak arányai, hanem a szimbolikája miatt is gyönyörű. Teljesen odavagyok érte.

Aktualitások

2014. október 7-én, kedden, 17 és 18 óra között a ciklus utolsó képviselői fogadóóráját tartom a Café Bagatelle-ben. Minden kedves engem felkereső választópolgár vendégem egy kávéra, vagy teára és egy süteményre. Előzetes bejelentkezés: sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu

Cím: 1126 Budapest, XII. kerület Németvölgyi út 17.

 

Írjon nekem!

Ha szeretné velem felvenni a kapcsolatot, írjon egy e-mailt a sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu címre. Nem ígérem, hogy megoldom a problémáját, de azt igen, hogy biztosan válaszolok.

Feketebárányok

2011.10.08. 21:52 Sipos Péter

Nemrég láttuk a Nemzetiben a Szent Johannát, G. B. Shaw nagyszerű darabját, kiváló előadásban. Bár a kritikusok némelyike fanyalgott, nekem nagyon tetszett. Nagyon kemény mű ez, az együgyű megszállottság és a hideg politikai számítás találkozásáról, arról, ahogy a világi és egyházi hatalmasok kihasználják, majd eldobják Jeanne d’Arcot. Különösen megragadott a főszereplő, Bánfalvi Eszter remek alakítása, bár az összes többi szereplő is nagyon jó volt.

A véletlen úgy hozta, hogy másnap meglátogattam a kerület egyik templomának plébánosát. Még régebben elhatároztam, hogy felkeresem a Hegyvidék meghatározó személyiségeit, többek között a gyülekezetek vezetőit. Gyuri atya a zugligeti Szent Család Plébánián fogadott. Nem cáfolt rá hírére, nyitott, érdeklődő és művelt embernek ismertem meg. Hosszasan, számomra élvezetesen diskuráltunk. Legfőképp azzal lepett meg, hogy lépést tart az internet fejlődésével, hogy partnere lehessen a fiataloknak. Valahogy a kultúrára terelődött a szó, mikor megjegyeztem, hogy az értékes művek nem kapnak megfelelő támogatást. Egyetértett velem, de megjegyezte, szerinte kevés az értékes, támogatásra méltó alkotás. Az előző napi színházi élmény hatására vitába szálltam vele. Mikor megtudta, hogy Alföldi Róbert rendezte az előadást, elfelhősödött a tekintete. Kifejtette, hogy – bár egyetlen előadását sem látta – Alföldit erkölcstelennek tartja, ezért nem hiszi, hogy jó lehet.

Jeanne d’Arcot a Szent Inkvizíció eretnekség vádjával máglyahalára ítélte. Rehabilitációja – politikai érdekből – néhány évtizeddel később megkezdődött. Az egyház általi megölését követő szűk fél évezreddel később szentté avatták. Remélem, Alföldiről mai erkölcscsősz bírálói még életében elismerik, hogy nagy művész. De legalább megégetni ne akarják.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook-oldalunkhoz!

Szólj hozzá!

Címkék: színház szent nemzeti avatás inkvizíció róbert alföldi jeanne johanna darc szentté

A bejegyzés trackback címe:

https://sipospeter.blog.hu/api/trackback/id/tr663288450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása