Az elmúlt években az önkormányzat elkényeztette a Hegyvidékieket. Na, nem nagyon, csak egy kicsit. Olyan okmányirodánk volt a Böszörményi úton, hogy mindenki a csodájára járt. Alig kellett várakozni, gyors, szakszerű és kedves volt az ügyintézés. Villamossal, busszal könnyen elérhető volt, de az autóval érkezők is mindig találhattak parkolóhelyet. Így volt ez tavaly év végéig, amikor a Legfelsőbb Akarat a Moszkva térre száműzte a kerületi okmányirodát.
Nem kellett jósnak lenni ahhoz, hogy tudjuk, rossz döntés volt az iroda áthelyezése. Az új hely jó közlekedése egyszerre átok és áldás. Azoknak is útba esik akik nem a kerületben laknak, ezért jelentősen megnövekedett a forgalma, de a tisztviselőknek és az ügyfeleknek sokkal kevesebb helyük van. Lehet eső, lehet hó, vagy éppen rekkenő hőség, mint a napokban, a várakozók egy része kiszorul az apró előtérből és a Krisztina körút zajában és szutykában lesheti, nem az ő számát írja-e ki az ügyfélhívó. Az autóval érkezőknek kisebb túrát kell tenniük, mert a közelben nem lehet megállni, hiába ígérték, hogy ezt is megoldják.
Az iroda kapacitása sokkal kisebb, mint az igények. Nagyon sokan többször is kénytelenek visszatérni, mert interneten vagy telefonon nem lehet időpontot foglalni, de az ügyfélfogadási idő felénél már elfogynak a kiosztható sorszámok, így aki később érkezik, jöhet újra. Az ügyfelek okkal idegesek. Sokan veszekszenek az ügyintézőkkel, pedig ők nem tehetnek semmiről, sőt ahogy elnéztem, az ő munkakörülményeik is romlottak. Jóval kisebb területen dolgozhatnak, levegőtlen, szűk szobákban ülnek egész nap.
A helyzet tarthatatlan, de az illetékesek egyelőre a fülük botját sem mozdítják, csak a szokásos győzelmi jelentéseket hallani tőlük. Ezért fordultam Pesti Imréhez, akinek a hivatalához az okmányiroda is tartozik.