Magamról

Közgazdász vagyok, éppen túl a hatvanon. Négy évtizede szerelmes ugyanabba a lányba, aki három szép, okos és felelősségteljes, immár felnőtt gyermekünk anyja, és két tündéri unokánk nagyija. Nem mellesleg 2010-től 2014 őszéig képviselő voltam szülőföldemen, a Budapest XII. kerület (Hegyvidék) önkormányzatában. Sok vívódás után, 2013 februárjában sokadmagammal elhagytam az LMP-t és új pártot alapítottunk, Párbeszéd Magyarországért néven. Ebben a blogban időről-időre megírom, hogyan látom a világot. Írok színházról, filmről, politikáról, helyi ügyekről és minden másról, ami érdekel. Remélem, nem csak engem.

A Reichstag? De miért?

A fenti képen látható Reichstag a mai formájában csodálatos szimbólum-együttes. Először is azért, mert egy rosszhírű régi épületet úgy korszerűsítettek, hogy visszanyerte funkcióját és megtarthatta formáját. Másodszor azért, mert a tiszta üveg kupola tükörrendszere beviszi a nap fényét az ülésterembe. Harmadszor, de nem utolsósorban pedig azért, mert a kupola látogatói felülről láthatnak rá a képviselők munkájára. Valószínűleg nemcsak arányai, hanem a szimbolikája miatt is gyönyörű. Teljesen odavagyok érte.

Aktualitások

2014. október 7-én, kedden, 17 és 18 óra között a ciklus utolsó képviselői fogadóóráját tartom a Café Bagatelle-ben. Minden kedves engem felkereső választópolgár vendégem egy kávéra, vagy teára és egy süteményre. Előzetes bejelentkezés: sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu

Cím: 1126 Budapest, XII. kerület Németvölgyi út 17.

 

Írjon nekem!

Ha szeretné velem felvenni a kapcsolatot, írjon egy e-mailt a sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu címre. Nem ígérem, hogy megoldom a problémáját, de azt igen, hogy biztosan válaszolok.

Coming out

2012.04.06. 16:13 Sipos Péter

Ebben a zivataros időszakban ideje számot adni életem egy, a közvélemény előtt nem teljesen ismert részletéről. Azt gondolom, hogy közszereplőként ideje szembenéznem tetteim következményeivel. Bízom polgártársaim megértésében.

Kevesen tudják rólam, hogy csaknem harminc évvel ezelőtt megszereztem a doktori címet. Ma már nem teljesen világos, miért vágtam bele öt évvel a diploma megszerzése után és három gyermekünk sorozat-születése közben. Talán fiatal korom és büntetlen előéletem mentség lehet akkori magatartásomra. Enyhítő körülményként kérem figyelembe venni, hogy a címet ritkán használom. Bár az alábbi diploma erre lehetőséget ad rá, a „dr. oec” címet csak kivételes esetekben írom a nevem elé. Az üzleti névjegykártyámon például feltüntettem. Különösen azért, mert egykor szélesebb, most már gyérülő nemzetközi kapcsolataim során – különösen a rangkórságban szenvedő osztrák partnerek esetében – ez előnyösnek tűnt. Ezen kívül a villanyszámlán titulálnak doktornak. Ennek emlékeim szerint az az oka, hogy annak idején egy kedves kollégám segített a megvásárolt lakás körüli ügyek intézésében, és ő úgy gondolta, hogy a cím feltüntetését én igénylem. Tévedett, de nem jártam utána, hogy kijavíttassam.

Tisztában vagyok azzal, hogy mindenkit a szakdolgozat érdekel. Az, hogy kinek a művét másoltam bele, és hogy van-e benne épkézláb gondolat. Hogy kellőképpen védekezni tudjak, előkerestem és átfutottam. Már a címe („Az exportorientált gazdaságpolitika és gazdaságirányítás megvalósulása és feladatai”) is mutatja, mélyenszántó gondolatok tárházáról van szó. 130 oldal tömény tudomány és 21 oldalas függelék, benne akkori munkahelyem, a Ganz Villamossági Művek bemutatása. És ami a leglényegesebb, rengeteg, 131 hivatkozás, számtalan idézőjellel. Ahogy kell.

Az opponensi véleményeket alaposabban olvastam újra. Tóth Tamás „summa cum laude” fokozattal ajánlotta elfogadásra a dolgozatot. Dicsérő szavait kritikával ötvözte, de megjegyezte, hogy ezt csak azért teszi, hogy tudjam, hogyan kellene ezt a színvonalas munkát folytatni. Sághi Gábor szigorúbb volt, csak „cum laude” minősítést javasolt. Ő igen jópofa dolgokat írt bírálatában. Például azt, hogy „a szerzőről – pontosabban a dolgozatról – egyidejűleg állítható, hogy rendelkezik a lényegláttatás képességével (ha azt, t.i. a lényeget aforizmatikus formában is elfogadhatónak tartjuk), másrészt az is, hogy elveszik a részletekben (ha nagyobb szerkezeti egységekben gondolkodunk).” Vagy azt, hogy „nem állítható határozottan, hogy Sipos Péter értekezése jó írás. Számos, a hasznos hagyomány támasztotta követelménynek nem felel meg. A gazdaságról való gondolkodása viszont komoly értékeket hordoz, valószínűleg messze többet, mint amennyi a reálisan elvárható figyelmet tanúsító olvasó számára a disszertációból kiderül.” Azt hiszem, ennyi méltatás éppen elég. Nem szeretnék az önfényezés undok hibájába esni.

Maradjunk abban, hogy ezentúl sem várom el senkitől, hogy doktor úrnak szólítson.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook-oldalunkhoz!

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://sipospeter.blog.hu/api/trackback/id/tr374368103

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása