Magamról

Közgazdász vagyok, éppen túl a hatvanon. Négy évtizede szerelmes ugyanabba a lányba, aki három szép, okos és felelősségteljes, immár felnőtt gyermekünk anyja, és két tündéri unokánk nagyija. Nem mellesleg 2010-től 2014 őszéig képviselő voltam szülőföldemen, a Budapest XII. kerület (Hegyvidék) önkormányzatában. Sok vívódás után, 2013 februárjában sokadmagammal elhagytam az LMP-t és új pártot alapítottunk, Párbeszéd Magyarországért néven. Ebben a blogban időről-időre megírom, hogyan látom a világot. Írok színházról, filmről, politikáról, helyi ügyekről és minden másról, ami érdekel. Remélem, nem csak engem.

A Reichstag? De miért?

A fenti képen látható Reichstag a mai formájában csodálatos szimbólum-együttes. Először is azért, mert egy rosszhírű régi épületet úgy korszerűsítettek, hogy visszanyerte funkcióját és megtarthatta formáját. Másodszor azért, mert a tiszta üveg kupola tükörrendszere beviszi a nap fényét az ülésterembe. Harmadszor, de nem utolsósorban pedig azért, mert a kupola látogatói felülről láthatnak rá a képviselők munkájára. Valószínűleg nemcsak arányai, hanem a szimbolikája miatt is gyönyörű. Teljesen odavagyok érte.

Aktualitások

2014. október 7-én, kedden, 17 és 18 óra között a ciklus utolsó képviselői fogadóóráját tartom a Café Bagatelle-ben. Minden kedves engem felkereső választópolgár vendégem egy kávéra, vagy teára és egy süteményre. Előzetes bejelentkezés: sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu

Cím: 1126 Budapest, XII. kerület Németvölgyi út 17.

 

Írjon nekem!

Ha szeretné velem felvenni a kapcsolatot, írjon egy e-mailt a sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu címre. Nem ígérem, hogy megoldom a problémáját, de azt igen, hogy biztosan válaszolok.

Emlékek

2011.01.07. 23:00 Sipos Péter

Az én memóriám csapnivalóan rossz. Számtalan esetben fordult már elő, hogy a társaságomban lévők felidéztek velünk közösen megtörténteket, és nekem halvány emlékem sincs a dologról. Barátai, rokonaim megszokták már, de néha nagyon kínos, különösen, ha egy régen látott ismerősbe botlok, és fogalmam sincs, ki is az illető.

Pontosítanom kell. Az én memóriám szelektív. Egy lélekkurkász biztosan találna logikát abban, mi az, ami nyomot hagyott az emlékezetemben és mi az, ami kiszállt a fejemből. Egy ilyen emlék-töredék elevenedett most fel.

Az én jobbik felem most olvassa Veiszer Alinda Záróra című könyvét. Ez sok érdekes, televízióban elhangzott beszélgetés leirata. Az egyik Haumann Péterrel készült. A nemzet színésze felidéz egy régi (az 1970-es évek közepén volt) előadást, melyet történetesen mi is láttunk. Várszínházban (ma Nemzeti Táncszínház) Platón: Szókratész védőbeszéde ment, Haumann előadásában (hangoskönyv formában megvásárolható). Az egész előadásból csak arra emlékszem, hogy az első néhány perc után a művész elhallgatott, majd közölte, hogy itt valami – valószínűleg egy ventillátor – elviselhetetlenül zúg és így képtelen folytatni. Mi nem hallottunk semmiféle zúgást. Rövid szünet után a színész visszatért, és az elejéről kezdte a darabot.

A művész így emlékszik az esetre. ”Egyedül voltam a színpadon, és egyszer csak megálltam, és azt mondtam, hogy ne haragudjanak, de hazudok. Nagy csönd lett, és hátul egy vékonyka hang megszólalt, hogy igen. Akkor megálltunk. Tehettük, mert kis színház volt, meg hát kísérleti. Akkor visszamentem az öltözőbe, vártam olyan öt percet, mert tudtam, hogy ha megint olyan leszek, akkor nekem annyi, akkor beadhatom az ipart.” (Veiszer: Záróra 357. old.)

Hát így működik az emlékezet. Kinek elvesz, kinek hozzátesz.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook-oldalunkhoz!

Szólj hozzá!

Címkék: memória emlékek péter haumann veiszer alinda

A bejegyzés trackback címe:

https://sipospeter.blog.hu/api/trackback/id/tr372568625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása