Magamról

Közgazdász vagyok, éppen túl a hatvanon. Négy évtizede szerelmes ugyanabba a lányba, aki három szép, okos és felelősségteljes, immár felnőtt gyermekünk anyja, és két tündéri unokánk nagyija. Nem mellesleg 2010-től 2014 őszéig képviselő voltam szülőföldemen, a Budapest XII. kerület (Hegyvidék) önkormányzatában. Sok vívódás után, 2013 februárjában sokadmagammal elhagytam az LMP-t és új pártot alapítottunk, Párbeszéd Magyarországért néven. Ebben a blogban időről-időre megírom, hogyan látom a világot. Írok színházról, filmről, politikáról, helyi ügyekről és minden másról, ami érdekel. Remélem, nem csak engem.

A Reichstag? De miért?

A fenti képen látható Reichstag a mai formájában csodálatos szimbólum-együttes. Először is azért, mert egy rosszhírű régi épületet úgy korszerűsítettek, hogy visszanyerte funkcióját és megtarthatta formáját. Másodszor azért, mert a tiszta üveg kupola tükörrendszere beviszi a nap fényét az ülésterembe. Harmadszor, de nem utolsósorban pedig azért, mert a kupola látogatói felülről láthatnak rá a képviselők munkájára. Valószínűleg nemcsak arányai, hanem a szimbolikája miatt is gyönyörű. Teljesen odavagyok érte.

Aktualitások

2014. október 7-én, kedden, 17 és 18 óra között a ciklus utolsó képviselői fogadóóráját tartom a Café Bagatelle-ben. Minden kedves engem felkereső választópolgár vendégem egy kávéra, vagy teára és egy süteményre. Előzetes bejelentkezés: sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu

Cím: 1126 Budapest, XII. kerület Németvölgyi út 17.

 

Írjon nekem!

Ha szeretné velem felvenni a kapcsolatot, írjon egy e-mailt a sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu címre. Nem ígérem, hogy megoldom a problémáját, de azt igen, hogy biztosan válaszolok.

A polgármester magányossága

2010.11.18. 23:20 Sipos Péter

Ma önkormányzati testületi ülés. Becsületesen felkészülünk mind a 20 napirendből. Számos kérdés, hozzászólás terve a gépben. A menetrend: polgármester előterjeszt, nem sokat beszél, mindenki, aki olvasta, tudja miről lesz szó. A van-e kérdés felszólításra vagy csend a válasz, vagy a szocik, vagy mi szólunk. A polgármester atyáskodón, tanítóbácsisan magyaráz. A van-e hozzászólás felhívásra csend, vagy ellenzéki jelentkezés van. A polgármester válaszol. Ha nincs több érv, mosolyogva megsimogatja a fejünket, aranyosak vagytok, ügyes próbálkozás volt, lám milyen szép is a demokrácia, ezt is elmondhattátok. Fontos döntések születtek. A kerület deviza alapú kötvényt bocsát ki, hogy spekulációt folytathasson, eladásra kínál két ingatlant, módosít számtalan rendeletet. A módosított költségvetés szerint a kerület adóssága eléri az éves bevétel egy ötödét.

A többségnek a hangját sem lehet hallani. A bizottsági elnökök kérdésre csendben búgják, hogy a bizottság támogatta a javaslatot. A szavazásnál a többség egységes. Nincs kétely, nincs vita. Ha én polgármester lennék, aggódnék. Lehet, hogy az embereim egy szót sem értenek az egészből? Vagy egyáltalán nem érdekli őket, mit művelünk? Vagy esetleg vannak kétségeik, de direkt nem mondják, hátha tévedek, mert alig várják, hogy megbukjak? Én nem bánnám, ha vitatkoznának velem. Abban bíznék, hogy így jobb, kiérleltebb döntés születne. Lehet, hogy alkalmatlan vagyok a polgármesterségre?

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook-oldalunkhoz!

6 komment

Címkék: pokorni önkormányzat többség

A bejegyzés trackback címe:

https://sipospeter.blog.hu/api/trackback/id/tr232458348

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonPablo 2010.11.19. 08:31:48

Én tartottam tőle. hogy ez a dolog így fog működni... Tipikusan a "Van kérdés, pajtások, nincs, pajtások, köszönöm, pajtások!" kategóriába sorolható. Remélem viszont, hogy továbbra is lesznek, akik a langymeleg pocsolyába mégis köveket dobnak időnként, hogy felkavarják az állóvizet... Mindent bele LMP!!!

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2010.11.19. 10:10:18

sziasztok! a II. kerületi történésekről nics esetleg egy hasonló blog? (amit ugyanis lángék kifelé kommunikélnak magukról, az vagy nettó PR, vagy nulla hírértékkel bíró tölteléktörténet)
köszi

Tas_ 2010.11.19. 11:31:52

A tapsgép vajon érti a poént?

Peterblant1 2010.11.19. 14:00:19

Nem egyedüli az eset. Egy nagy vidéki városban fordult elő, hogy egy képviselő összekeverte két különböző napirendi ponthoz fűzött hozzászólását, és ezt sem a saját frakciójából, sem az ellenzékből nem vette észre senki.

Judea · http://roleplay.blog.hu 2010.11.19. 15:37:17

Ahogy én láttam, amikor ott laktam 3 évig, minden rendben volta 12. kerületben. Lehet ez zavarja a posztolót.

jt · http://jakabfytamas.blog.hu 2010.11.19. 17:00:51

Nálunk is így megy. Eddig kétszer hallottam fideszestől érdemben észrevételezni valamit, azt is csak bizottságon, nem képviselőtestületin. Bízzunk benne, hogy tudják, miket szavaznak meg, mert már komolyan átbeszélték és megvitatták előre. A felelősség az övék.
süti beállítások módosítása