Magamról

Közgazdász vagyok, éppen túl a hatvanon. Négy évtizede szerelmes ugyanabba a lányba, aki három szép, okos és felelősségteljes, immár felnőtt gyermekünk anyja, és két tündéri unokánk nagyija. Nem mellesleg 2010-től 2014 őszéig képviselő voltam szülőföldemen, a Budapest XII. kerület (Hegyvidék) önkormányzatában. Sok vívódás után, 2013 februárjában sokadmagammal elhagytam az LMP-t és új pártot alapítottunk, Párbeszéd Magyarországért néven. Ebben a blogban időről-időre megírom, hogyan látom a világot. Írok színházról, filmről, politikáról, helyi ügyekről és minden másról, ami érdekel. Remélem, nem csak engem.

A Reichstag? De miért?

A fenti képen látható Reichstag a mai formájában csodálatos szimbólum-együttes. Először is azért, mert egy rosszhírű régi épületet úgy korszerűsítettek, hogy visszanyerte funkcióját és megtarthatta formáját. Másodszor azért, mert a tiszta üveg kupola tükörrendszere beviszi a nap fényét az ülésterembe. Harmadszor, de nem utolsósorban pedig azért, mert a kupola látogatói felülről láthatnak rá a képviselők munkájára. Valószínűleg nemcsak arányai, hanem a szimbolikája miatt is gyönyörű. Teljesen odavagyok érte.

Aktualitások

2014. október 7-én, kedden, 17 és 18 óra között a ciklus utolsó képviselői fogadóóráját tartom a Café Bagatelle-ben. Minden kedves engem felkereső választópolgár vendégem egy kávéra, vagy teára és egy süteményre. Előzetes bejelentkezés: sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu

Cím: 1126 Budapest, XII. kerület Németvölgyi út 17.

 

Írjon nekem!

Ha szeretné velem felvenni a kapcsolatot, írjon egy e-mailt a sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu címre. Nem ígérem, hogy megoldom a problémáját, de azt igen, hogy biztosan válaszolok.

Egy kis semmiség

2011.02.03. 18:51 Sipos Péter

Balsai Kormánybiztos István, miután alaposan kivizsgálta a 2006-ban történt rendőri túlkapásokat, igazi jogállami törvényjavaslattal állt elő. Az ötlet lényege nagyon egyszerű, egyetlen mondat foglalja össze. „A 2006. szeptember 18. és október 24. között, a Magyar Köztársaság területén, a tömegoszlatásokhoz kapcsolódóan elkövetett hivatalos személy elleni erőszak, rongálás, illetve garázdaság miatti elítélések, továbbá a bíróság hatáskörébe tartozó rendzavarás, garázdaság és veszélyes fenyegetés szabálysértése elkövetésének megállapításai semmisnek tekintendők, amennyiben az elítélés vagy a megállapítás alapját kizárólag rendőri jelentés, illetőleg rendőri tanúvallomás képezte.”

Ha valakinek nem lenne világos, arról van szó, hogy amennyiben az ítélet kizárólag a rendőrök vallomásán, vagy rendőrök által készített iratokon alapult, akkor azt hatályon kívül kell helyezni. Ilyen egyszerű, hiszen akkor a rendőrök mind hazudósok voltak, ha ők tanúsították eskü alatt, hogy valaki vétett a törvény ellen, akkor az biztosan nem igaz, még akkor sem, ha ezt az ügyész és a bíró is bizonyítéknak elfogadta.

Nem szeretnék a jogállam fogadatlan prókátora lenni, és arról prédikálni, hogy egy jogerős bírósági ítélet felülvizsgálatának csak akkor van helye, ha új tények merülnek fel és ebben az esetben is csak egy bíróság jogosult az ítélet semmisségét kimondani. Ilyent egy győztes forradalom után nem lehet kijelenteni, mert biztosan állíthatjuk, hogy a forradalom előtt a rendőrök mind brutális vadállatok voltak és hivatalból nem mondtak igazat. Talán még akkor sem, ha kérdeztek.

De vajon megtisztultak-e a rend éber őrei a forradalom tűzében? Jogos-e a feltételezés, hogy most már bármelyik zsaru versenybe szállhat az igazmondó juhásszal? Nem hiszem, mert ha így lenne, nem kellett volna szigorú ellenőrzési szabályokat hozni, hogy a rosszban sántikáló yardokat fülön csípjék.

Van tehát egy jó hírem, tisztelt forradalmi honpolgártársak. Ha egy rendőr azt állítja, hogy gyorsan hajtottunk az autónkkal, vagy bármilyen más szabálytalansággal gyanúsítana, hívjuk fel a figyelmét arra, hogy törvény mondja ki: minden fakabát hazudik. Elég csak annyit odavetni foghegyről: „Hazudsz, te köcsög zsaru”. Ha ettől nem hunyászkodik meg a hivatalos személy, akkor vagy nem ismeri a törvényt, vagy süket. Esetleg önérzetes. Ez utóbbi típussal jobb lesz vigyázni, mert komolyan veszi magát. Majd csak rájön, hogy semmi értelme.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook-oldalunkhoz!

78 komment · 1 trackback

Címkék: 2006 rendőrség istván balsai törvényjavaslat semmisség rendzavarások

A bejegyzés trackback címe:

https://sipospeter.blog.hu/api/trackback/id/tr502636542

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: 29. Mein Kampf (Harcom) 2011.02.04. 08:12:15

 O. Viktor megszólalt.   A cím megtévesztő. Úgy tűnhet, hogy Magyarország jelenlegi miniszterelnökét Hitlerhez hasonlítom. De nem. Igaz, mindkettőt nevezték sajátjai nemzetvezetőnek, mindkettő írt könyvet, mindkettőt imádják és megvetik eg...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Decadurabolin 2011.02.03. 21:07:28

Érdekes probléma, mondjuk az tény, hogy hazudtak, de még az égről is a csillagokat. Nyilván valamit kell evvel kezdeni.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.02.03. 21:19:04

A rendőr nem alkalmas a tényállás megállapítására.

Vagy mindegyik mellé állítsunk egy fideszes gyámot, aki megmondja neki, mikor intézkedjen...
Akkor minek van a rendőr ?

Ha nem intézkedhet?

Kár tartani.

A fideszes gyámokat is.
Van nekünk Viktorunk, aki mindig, minden körülmények között
megmondja ki a bűnös.

A legmagasabb szinteken.
Akár az Alkotmánybíróság helyett is dönt.

Aki spontán háborog, az nem bűnös, aki rendőr, az bűnös.
Ilyen egyszerű ez.

agyvihar · http://agyvihar.blog.hu/ 2011.02.03. 21:21:13

Amerikában is téma, hogy a rendőrök sokszor hamis tanúvallomásokat tesznek, hogy védjék egymást és magukat.

Világjelenség, ezek szerint.

Mike007 · http://lookatmylife.blog.hu 2011.02.03. 21:24:48

Egyszer átmentem a piroson mögöttem rendőrautó jött, nem jött utánam... Aztán évekkel később kereszteződés közepén jártam, amikor elkezdett váltani a lámpa. 2km-rel később megállítottak, minden áron rám akarták erőltetni, hogy én átmentem a piroson, majd nyomatékosan elmagyaráztam, hogy nem, erre közölte hogy ők ketten vannak meg amúgy is hivatalos személyek, én meg közöltem, hogy jogász vagyok és semmilyen tárgyi bizonyítékot nem tud felmutatni úgy, hogy hagyjuk egymást a picsába, majd közölte, hogy találkozunk a bíróságon, ennek két éve és valahogy még sem találkoztunk...Mindenesetre sok rendőr azt hiszi hogy isten igazolványa van és ehhez mérten is viselkednek és ez nem jó... én a fent említett megoldást a másik végletnek ítélem meg és nem tartom helyesnek. Üdvözlet

mikka 2011.02.03. 21:24:58

@simonmondja.:

Szerintem Te szopjal kutyat :)
Fideszgyulolo gyoker vagy :)
Nem tudom hogy jottel a viktorfikazasra es a fidesz gyuloletre a temabol? Minden valamirevalo jogasz tudja hogy elfogadhatatlan minden valamire valo demokraciaban hogy csak azert mert rendor vagy te igazat szolsz :) Amit te szeretnel az a kommunista rezsimben volt gyakorlat dragam.. Akkor is bezartak ha a rendor talalta ki a meset..erre vagysz? Te igazan erre vagysz???

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.02.03. 21:25:45

@agyvihar:
Ja, ellentétben a szabálytalankodókkal, spontán rongálókkal és a bűnelkövetőkkel,
akik sosem tesznek hamis tanuvallomást, hogy védjék egymást és magukat.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.02.03. 21:28:44

@mikka:
Tévedsz.
Nekem rendőr még sosem derített ki semmi igazságot.
Előzetesben ülnek évekig emberek és - semmi...

De hogy van joga hozzá,
az lenne a léte alapja.

Ha nincs joga intézkedni, akkor minek fizetjük ?

Anti Anyag (törölt) 2011.02.03. 21:30:52

Ez nagy szégyen a rendőrségre, de remélhetőleg tanulnak belőle.

Mózsi bá (törölt) 2011.02.03. 21:36:35

Kedves szerencsétlen blogoló. Valamit nagyon elnézhettél, de megfejtem helyetted. Balsai nem azt gondolta nagy beterjesztőn, hogy: „Hazudsz, te köcsög zsaru”, hanem azt, hogy az akkori rendőri túlkapásokat felül kell vizsgálni, "amennyiben az elítélés vagy a megállapítás alapját kizárólag rendőri jelentés, illetőleg rendőri tanúvallomás képezte."
Ez annyit jelent, hogy mivel sok szabálytalanság történt azon a konkrét napon, újra ki kell vizsgálni az eseményeket.
Megérted ezt? Menni fog?
"...mert biztosan állíthatjuk, hogy a forradalom előtt a rendőrök mind brutális vadállatok voltak és hivatalból nem mondtak igazat." - Ilyesmit te hazudsz nagy bölcsen. Rajtad kívül senki más nem okoskodott ki ekkora ökörséget.
"Van tehát egy jó hírem, tisztelt forradalmi honpolgártársak. Ha egy rendőr azt állítja, hogy gyorsan hajtottunk az autónkkal, vagy bármilyen más szabálytalansággal gyanúsítana, hívjuk fel a figyelmét arra, hogy törvény mondja ki: minden fakabát hazudik".
Van tehát egy jó hírem. Ha egy rendőr azt állítja, hogy gyorsan hajtottál, kérj bizonyítékokat. Ilyen egyszerű. Hogy erre magadtól nem jöttél rá, az a te sötétséged bizonyítja. Bocs. Eszednél vagy? Ilyen bejegyzést alsósok írnak. Javaslom, járd ki...

Che21 2011.02.03. 21:36:56

Kedves Sipos Péter!

Ha rendőrök felfedték volna, hogy ki követte el közülük a túlkapásokat, - mert azt gondolom senki nem hiszi, hogy nem tudják - akkor lehetne nyivákolni a javaslat ellen.

Elég érdekes volna, ha egy rendőr vallomása alapján elítélnének valakit, amikor ugyanez a rendőr kijelenti: nem tudja, nem emlékszik, mely kollégája ütötte, verte, rugdosta mellette az arra tévedt járókelőt.

egyittlakó (törölt) 2011.02.03. 21:40:48

@Decadurabolin: "Nyilván valamit kell evvel kezdeni.
"
Ja, megtanulhatnál írni.

megmondomtv 2011.02.03. 21:41:33

2006 szeptemberében, az ország alja, szemete, közönséges bűnözők, és felbujtatott maipulált fiatalok szétverték fél Pestet. A rendőrség a kezdeti bizonytalanságok után megfékezte őket, ami miatt fizetjük is a rendőrséget, azt tették. Most az akarja kimosni a csőcseléket, aki felbujtatta.
gratulálok!!!

Che21 2011.02.03. 21:43:59

megmondomtv

Gondolkodni szoktál?
A csőcseléket, miért azonosító viselése nélkül kell szétverni?

egyittlakó (törölt) 2011.02.03. 21:45:41

@Che21: "az arra tévedt járókelő"

Miről beszélsz, aranybogár? Orbán Viktor szervezte oda a megemlékezésnek álcázott népgyűlését. Nem "tévedt" oda senki, ne nézz már senkit hülyének, bolsi...

www.konyvline.hu · http://konyvline.hu 2011.02.03. 21:47:09

Azért gyorshajtásnál ha bemérnek, ez nem ilyen egyszerű :)

The_Genius 2011.02.03. 21:51:19

És ímé így mentették fel a fityeszvezetők által szervezett futballhuligánokat a büntetés alól.

Azaz ha jó kapcsolataid vannak, felgyújthatod Budapestet. Úgyis megúszod... :D :D :D

Mózsi bá (törölt) 2011.02.03. 21:52:28

@megmondomtv: Segítek te szerencsétlen.
"2006 szeptemberében, az ország alja, szemete, közönséges bűnözők, és felbujtatott maipulált fiatalok szétverték fél Pestet.
Írd át és akkor igaz lesz a mondat:"2006 szeptemberében, az országot az alja, a szemete, közönséges bűnözők, "irányították". Teljesen jogos volt az emberek felháborodása. Mindenért a fent említettek a felelősek. Aki más állít, az ugyan úgy hazug, mint a fent említettek".
Na. Mindjárt értelmes a mondat. Ma is tanultál.

egyittlakó (törölt) 2011.02.03. 21:55:09

@Mózsi bá: "Balsai nem azt gondolta nagy beterjesztőn"

Na ja, majd te mondod meg, hogy mit gondolt... talán te vagy ő?
Balsai elárulta a korábbi pártját és elszegődött a nemzeti kommunistákhoz. Ez akar törvényeket hozni visszamenőleg... nagy divat ez most a narancsos bolsevik pártban, mintha a hazudozás meg a lopás nem lenne elegendő.
Szánalmas bohóc a Bosszúvágy 6 című fidesz filmben. Nem hogy elmenne nyugdíjba a vén trotty...

egyittlakó (törölt) 2011.02.03. 22:02:03

@Anti Anyag: "Ez nagy szégyen a rendőrségre, de remélhetőleg tanulnak belőle."

Érted is, amit írsz?

JohnHenry 2011.02.03. 22:08:15

nem szereted a rendőröket? akkor ha legközelebb kirabolnak, hívj egy huligánt segítségül!
* * *
iszonyat butaság tényként kezelni, hogy akit rendőr vallomása alapján itéltek el, az biztos ártatlan. innentő kezdve mindenki erre fog hivatkozni :-(

Z-o-g 2011.02.03. 22:23:05

Sokan szeretik hangoztatni, hogy "rendőrállam"...

Ezzel kapcsolatban hallottam másodkézből egy kis történetet, azaz egy kis
párbeszédet, ami a demokrácia hazájában, az USA-ban zajlott egy magyar zsaru meg egy amerikai sheriff között kint valami verseny alkalmával.

Arról volt szó, hogy a seriff elmesélte, hogy ha valaki gyorsan hajt, mögé
megy az autóval,és felveszi azt a tempót, amivel az előtte haladó megy. Ha
ez a tempó magasabb a megengedettnél, akkor kiszedi a kocsit és bírságol.

Magyar zsaru kérdése tolmácson keresztül:
-És hogy bizonyítod, hogy valóban gyorsan hajtott?
Sheriff::
-Nem értem a kérdést. Még egyszer, please!
-Hogy bizonyítod be, hogy tényleg gyorsan hajtott?
-Hát, mögé megyek és megnézem a km-órámat, hogy mennyit mutat, ha felveszem a tempóját.
-Igen, de hogy bizonyítod?
-Nem értem...
-Hát, tegyük fel, az ember azt mondja, hogy nem is ment annyival.
-Nem mond ilyet.
-Miért nem?
-Mert én vagyok a sheriff. Én megmondom, mennyivel ment, és ő fizet.
-És, ha nem fizet?
-Akkor 24 órán belül bíróság elé állítjuk.
-És ott mivel bizonyítod, hogy gyorsan ment?
-Nem értem...- gondolkodik a sheriff, majd a tolmácshoz fordul - Azt
lefordítottátok neki, hogy én vagyok a sheriff...?

a-kis-herceg 2011.02.03. 22:35:50

@simonmondja.: 1000 éves feudalizmus.

nincs etika-erkölcs, nincs bizalom, nincs felelősség, nincs semmi, csak a nagy MOCSÁR...

Mikrobi 2011.02.03. 22:43:32

2006-ban minden zsernyák kényszeresen hazudott. Azzal mentették magukat, hogy igyekeztek minél több tüntetőt bemártani és ezzel bebizonyítani, hogy ők jogosan rúgdalták agyba-főbe, térdeltették egész éjszaka a folyosón, szidták az anyját, csavarták ki a karját ujjtörésig és vágatták előzetesbe a hazugságaik alapján. Teljesen jogos a törvényjavaslat!

dr kíváncsivagyok 2011.02.03. 22:45:20

Orbán újabb koncot dob a Jobbiknak....de ez drága dobás lehet(ne) ,...ha volna egy kis önérzet , becsület a rendőrségben !!!

Kelsen és Coase · http://igyirnankmi.hvg.hu 2011.02.03. 22:54:06

gyerekek, értek én mindent (hazudtak a rendőrök a saját pereikben, és ezzel összefüggsében nyilván a tüntetők pereiben is), de most anélkül kap mindenki, akinél "kizárólag a rendőri jelentés vagy vallomás" képezte az elítélés alapját (ezt nem tudom amúgy, mit jelent: ha volt egy elmosódott fénykép is, akkor az már nem ilyen?), hogy egyessével végigmentek volna az ügyeken, ha kell, akkor az érintett rendőrt megvádolva hamis váddal. szóval ez egy meglepően egyszerű megoldása egy ennél sokkal bonyolultabb helyzetnek.

a-kis-herceg 2011.02.03. 23:13:53

@Kelsen és Coase: nincs ilyen per ahol "csak" a rendőr nyilatkozata van... először is minden perben volt legalább egy másik TANU (bizonyíték) a VÁDLOTT...

azaz nulla darab perre vonatkozik a tv.

semmilyen haszna nem lesz (persze politikait remélnek)

csak ROMBOL...

Hungeralien 2011.02.03. 23:18:10

Legjobb az lenne, ha Orbán Viktort klónoznák és minden sarkon állna egy Orbán Viktor.
Urbi et Orbi.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.03. 23:28:26

@mikka: Minden valamirevalo jogasz tudja hogy elfogadhatatlan minden valamire valo demokraciaban hogy csak azert mert rendor vagy te igazat szolsz :)
Kedves mikka! mint "valamire" való jogásznak üzenem, most jöttem rá, hogy a U.K. nem valamirevaló demokrácia!
Itt ugyanis egy rendőr szava a bíróság előtt több, mint egy polgáré! A bírói indoklás így szólt: a rendőrnek nem áll érdekében, hogy hazudjon, tehát igazat mond! (megtörtént eset)
Hiába na! Anglia, a diktatúra hazája!
Királynő meg minden.
Szar itt élni, ahol nem a kocsigyújtogató jogosanvagyokfelháborodvatehátzúzhatok-nak adnak igazat:
ha nézted a londoni lázongásokat, hát az itteni rendőrség se volt épp kíméletes!
Azért egy kérdésre válaszolhatnál, Őszintén(!):
ha a Jobbik kivonulna a Gárdával és tűntetne a Parlament előtt, majd felgyújtaná a TV székházat,
mi legyen a helyes eljárás a polgári rendőrség részéről? Pintér Úr mit követelne a főzsarutól?
Védőkordon és taps?
Apropó! Mielőtt megvádolnál, hogy kommunista f...-szopó vagyok, ha így lenne, most nem lennék kint! Ha nincs gyurcsány, még otthon élnék a vállalkozásaimból boldogan, és lesz... a nyugdíjtörvényt!

Markolom 2011.02.03. 23:35:48

@Z-o-g: Kifelejtetted az összehasonlításodból sheriff köztiszteletben áll, mert:

- elkapja az állampolgárokat fenyegetőket, és nem a becsületes állampolgárokat zaklatja, ha éppen nincs kedve az őrszobán tévét nézni
- szigorú, közvélemény és szabad sajtó által ellenőrzött - közvetlen választással kontrollált - pozícióban van
- még elképzelni se tudják, hogy korrumpálható lenne, mert ha a legkisebb hazugságon is lebukik, akkor nem kap előzetes mentesítést
- a nyomozási cselekmények és bármely tevékenysége korlátja a pénzügyi keret
- ugyanakkor megy nyugdíjba, mint bármely másik állampolgár, ugyanannyi nyugdíjért.

Csak ennyi, így hirtelen.

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.03. 23:38:05

@Mózsi bá: Írd át és akkor igaz lesz a mondat:"2006 szeptemberében, az országot az alja, a szemete, közönséges bűnözők, "irányították".
Így van!
És most?
Kaja Ibrahim, Joszip Tot, hosszú bitek éjszakája...
Kissé elfogult vagy!
Egy alomból valók, olyan kíváló szakemberek teszik hitelessé a fideszt, mint Pozsgai elvtárs, Matolcsi elvtárs, és még sorolhatnám. Te higyj bennük!
Nekem tök mindegy, hogy vörös vagy narancs színű-e az úttörő nyakkendő.

VNMárta 2011.02.03. 23:42:53

@Mózsi bá: Az a baj, hogy a kormánybiztos nyilatkozata nem azt mondja, hogy felül kell vizsgálni, hanem hogy semmisnek kell tekinteni.
Szerintem ez nagy különbség.

bm613 · http://izland2009.blog.hu 2011.02.03. 23:43:50

@Mózsi bá: Nem felülvizsgálatról van szó, hanem arról, hogy automatikusan megsemmisítenek minden, kizárólag rendőrök szavára alapozott elmarasztalást. Ez egészen más.

VNMárta 2011.02.03. 23:45:41

@Z-o-g: A sztori bájos, de hozzá kell tenni, hogy a sheriff választott tisztség. Ha sorozatban tisztességtelen, akkor leváltják és kész.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.04. 00:22:37

@Z-o-g:
es ez szo szerint igy van
ha engem megallit hogy gyorsan mentem, akkor nemkell meg masik rendor szmtanu meg foto
mas kerdes, hogy nem allit meg ha nem mentem gyorsan
harmadik kerdes , neha Ok is tevednek

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.04. 00:23:53

@Markolom:
ez a sima rendorre is vonatkozik, nem csak a sheriffre

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.04. 00:25:59

amugy a sheiffrndszert, hivhatjuk akarhogy, kmb stb. igen ildomos lene bevezetni videken,a kerultekben, stb.

Netuddki. 2011.02.04. 00:31:26

@Igazamvanvagyigazamvan?: "Egy alomból valók, olyan kíváló szakemberek teszik hitelessé a fideszt, mint Pozsgai elvtárs, Matolcsi elvtárs, és még sorolhatnám. Te higyj bennük!"

Bezony! És hogy ez mennyire így van itt a bizonyíték. Cuslág "pótjegy" elvtársnak most csökkentették 2 évvel a büntetését. Elvitte a balhét, nemsokára szabadul is. Csak éppen mindenki elengedte a füle mellett ezt a kis apróságot...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.02.04. 00:50:37

@kovi1970: nemsokara
3 ev mulva
osszesen hat evet kapott miutan majdnem mindent megteritett
naja

v2peti 2011.02.04. 01:07:17

A taxisblokád után senkit sem itéltek el, mindenki amnesztiát kapott, holott a 3 napos blokád komoly károkat okozott.
Pedig nem lett volna nehéz felelőst találni. Csak Göncz papa kiállt a lázadók mellett... Azért már milyen dolog az, hogy egy elnök a lázadókat támogatja a kormánnyal szemben, és amikor helyreáll a rend, akkor nem az elnöktől vonják meg a bizalmat, hanem a lázadók kapnak amnesztiát.

wjozsi 2011.02.04. 01:13:16

El lehet vitatkozgatni, de a lényeg, hogy az elmondottakból nem az következik, hogy minden rendőr hazudik, hanem hogy nem tudjuk, hogy hazudott-e.

hollario 2011.02.04. 01:41:45

@Anti Anyag: Ez nagy szégyen a rendőrségre, de remélhetőleg tanulnak belőle.

Ja, hogy legközelebb, ha fideszest látnak, nagyobbat kell ütni.

Oknyomozó 2011.02.04. 06:08:52

Egy párbeszéd, ami a demokrácia hazájában, az USA-ban zajlott egy magyar
zsaru, meg egy amerikai seriff között kint, valami verseny alkalmával.
Arról volt szó, hogy a seriff elmesélte, ha valaki gyorsan hajt, mögé megy
az autóval,és felveszi azt a tempót, amivel az előtte haladó megy. Ha ez a
tempó magasabb a megengedettnél, akkor kiszedi a kocsit és bírságol.

Magyar zsaru kérdése tolmácson keresztül:
-És hogy bizonyítod, hogy valóban gyorsan hajtott?
Seriff::
-Nem értem a kérdést. Még egyszer, please!
-Hogy bizonyítod be, hogy tényleg gyorsan hajtott?
-Hát, mögé megyek és megnézem a km-órámat, hogy mennyit mutat, ha felveszem
a tempóját.
-Igen, de hogy bizonyítod?
-Nem értem...
-Hát, tegyük fel, az ember azt mondja, hogy nem is ment annyival.
-Nem mond ilyet.
-Miért nem?
-Mert én vagyok a seriff. Én megmondom, mennyivel ment, és ő fizet.
-És, ha nem fizet?
-Akkor 24 órán belül bíróság elé állítjuk.
-És ott mivel bizonyítod, hogy gyorsan ment?
-Nem értem...- gondolkodik a seriff, majd a tolmácshoz fordul - Azt
lefordítottátok neki, hogy én vagyok a seriff...?

Oknyomozó 2011.02.04. 06:13:07

Bocs, de most látom valaki megelőzött, így kétszer van a történet.

pyromaster 2011.02.04. 06:27:27

@megmondomtv: Az felbujtott nem felbujtatott. Teged bujtatott fel anyad a padlasra, mikor iskolaba kellett volna menni.

pyromaster 2011.02.04. 06:36:14

@Igazamvanvagyigazamvan?: Most miert kell eljatszani az "envagyokajogaszangliaban" szart? Az utolso cigany is jart mar azon a fostelepen. Ha ott akkora a rend, akkor biztos tomott bukszaval jarkalsz ejszaka a fekete negyedekben?
Azt ismered, hogy fogasz jogasz nem doktor? Sok idiota kozgazdasz meg jogasz mosogatni vagyok ott vaze.

Iustizmord 2011.02.04. 07:03:05

ha hatályba lép, ismeretlen tettes ellen feljelentést teszek hivatalos személyként elkövetett hamis vád és hivatali visszaélés okán, hiszen akkor NYILVÁNVALÓAN a vádat képiselő ügyész és az ítélkezúő bíró is teljes jogtalanságban járt el.

továbbá várom az első esetet, amikor orsós dzsesszika lop a tescoban, amit lát két rendőr, dehát ők úgyis hazudnak, ezért orsós dzsesszikát fel KELL menteni.

és innentől kezdcve MINDEN rendőri jelentés és rendőr tanuvallomás --> kuka.

sikerül egy olyat gyengíteni a rendőrség renoméján, az ügyészség, bíróság elfogadottságán és a jogállamiság falán, hogy ennyi erővel tötölnék is el mind

szeretnék a sarokba hányni

Iustizmord 2011.02.04. 07:04:47

megjósolom, a bíróságok azzal a lendülettel fogják az eljárást felfüggeszteni és az AB-hez fordulni

CommentR 2011.02.04. 07:07:51

@JohnHenry:
A baj csak annyi, hogy minket már kétszer is kiraboltak. Ezért tapasztalatból mondom: sokkal, de nagyon sokkal jobban jársz, ha rendőr helyett egy "hulligánt" hivsz!

Iustizmord 2011.02.04. 07:11:14

tényleg, kíváncsi vagyok pintér mit fog ehhez szólni... minden antipátiám ellenére, őt azért nem lehet majd csak úgy félresöpörni

Taurusz 2011.02.04. 07:20:35

@Oknyomozó: Hmm... De szerintem ott egy kicsit más a helyzet, máshogy állnak a munkához a rendőrök is. Vagy ott az autóban, a ház előtt ülve állapítják meg, hogy nem is volt itt betörés, és hagyják őket békén?

Folyami Géb 2011.02.04. 07:27:05

@Iustizmord: Egyetértek. Látszik, hogy jogász vagy.

Számomra 13 év után ez a törvény jelenti a leszámolást a Fidesszel. Se a támogatásomra, se a szavazatomra ne számítsanak többé. A baj az, hogy más sincs. Magyarországon már tényleg nem maradt annyi normális ember, amennyi egy normális pártot meg tudna jeleníteni.

becike4 2011.02.04. 07:41:40

@Z-o-g: Amerikában a seriffnek nem jut eszébe,hogy azt mondja amikor negyven mérfölddel mész,hogy hatvannal mentél.Ezért elég bizonyíték amit mond.

Zz_ 2011.02.04. 08:14:47

Nem lehet elég korán kezdeni a rendőrség megosztását. Lesz majd "jó" rendőr meg tűzoltó meg mentős, orvos és tanár, meg persze "rossz" is akit lehet okolni mindenért.

magyar bucó 2011.02.04. 08:16:47

@Z-o-g: Tegyük fel, hogy elfogadjuk a serif szavát igaznak. De az autók sebességmérője nem hiteles - és mint ilyen - az általa mutatott érték semmire nem bizonyíték.

magyar bucó 2011.02.04. 08:19:59

A rendőr kontra általa megvert ember viszonylatában a rendőr szava (elfogultság miatt) nem bizonyíték.

ostvan 2011.02.04. 08:21:15

@Mikrobi: Érdemesebb lenne kicsivel messzebbről nézni a történéseket.
2006. szeptember végén egy elég nagy csoport megtámadta a TV-székházat és elég rendesen megverték az ott lévő rendőröket (az tény, hogy a rendőri vezetés amatőr volt, de az is tény, hogy az ott lévő rendőrök kezdő fiatalok, gyakorlatilag gyerekek voltak. Ez lényeges). Ha jól emlékszem 136 rendőr sérült meg, némelyik elég súlyosan.
Ettől kezdve a rendőrökben - országosan és beosztástól függetlenül - elhatalmasodott a gyűlölet mindenki ellen, aki az utcán a rendőrökre támadt volna.
És 2006. október 23-án LEHETŐSÉGET kaptak arra, hogy ezt a gyűlöletet leverjék az utcán balhézókon (esetleg a kevéssé balhézós járókelőkön is). Lehetőséget azoktól, akik köveket dobáltak a rendőrökre és lehetőséget a főnökeiktől. Természetesen éltek ezzel a lehetőséggel! Minden ember ezt tenné.
Véleményem szerint ez volt azoknak a napoknak a magyarázata emberi oldalról. Hogy a fentiekben mennyi volt az előre kiszámított, megtervezett politikai manipuláció, valószínűleg, már sohasem tudjuk meg.
Azt is lehetett tudni - gondolkodó emberként már napokkal előtte - hogy NORMÁLIS ember akkor, 23-án nem megy ki az utcára.
Következtetésem: Mindenkinek tudni kell, hogy ilyen a háború! A harcokban vannak sebesültek, halottak (most véletlenül nem volt 1 sem, de ha ez eltervezte valaki, akkor arra számított, hogy lesznek halottak és akkor már lesz elég ok arra, hogy Gyurcsányt lemondásra kényszerítse).
A háborúban MINDIG a győztes mondja meg, mi volt a jogszerű, kit kell (utólag) megbüntetni. A régi rómaiak szeint "jajj a legyőzötteknek".
A mai közfelfogás szerint AZOK A FELELŐSÖK, AKIK A HÁBORÚT KIROBBANTOTTÁK. Ezért hozta létre Európa a Hágai Bíróságot.

CyranodeBergerac 2011.02.04. 08:26:17

Egyszer Írországban érdeklődött a helyi rendőr, hogy mi az a "hatósági tanú" a mi büntetőeljárásunkban. Amikor azt a választ kapta, hogy a hatósági tanú igazolja, hogy a cselekmény során úgy és az történt, ahogyan és ami a jegyzőkönyvben szerepel, csak annyit kérdezett csodálkozó arccal: - Ti nem tettetek esküt? Ugyanebben az időben egy dublini nyomozót, aki évtizedek óta volt megbecsült tagja az ír rendőrségnek, 9 év fegyházra ítéltek, mert bizonyítékot hamisított egy egyébkén közismert és súlyos bűncselekményekkel vádolt bűnöző ügyében. Na valahogy így kellene hozzá állni.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.02.04. 08:37:01

@CyranodeBergerac:
Jó, de akkor a móri mészárlás bizonyítékhamisítóival kéne kezdeni...
akkor ki volt a főügyész, a főrendőr, a bíró ?

CyranodeBergerac 2011.02.04. 08:49:59

@simonmondja.:
A móri ügyben egy rakás hiba, töketlenkedés és azonnalos eredmény felmutatási kényszer volt. A bizonyítékokat nem hamisították meg, csak nem vették figyelembe (ld. rendőri igazoltatásról szóló jelentés), vagy rosszul értelmezték, mint utóbb kiderült.

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2011.02.04. 08:57:54

Ez amolyan rögtönítélet volt bár nem bíróság, hanem fidesz módra. Sajnos az a tapasztalatom, hogy a rendőrök egy része valóban gátlástalanul hazudik - függetlenül a rendfokozattól -, de ezt már tudjuk. Viszont cserébe nem újabb törvényeket kellene [már megint] hozni, hanem inkább rendet kéne rakni. Csak az persze nekik is nagyon fájna. Esetleg lehetne mondjuk azt is hazudni, hogy már rend van.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.02.04. 08:59:26

@CyranodeBergerac:
Ha nem lett volna hamis bizonyíték, akkor mi alapján itélnek valakit életfogytiglanra, aki ott se volt ?

megmondomtv 2011.02.04. 10:56:51

@Mózsi bá:
De ugye nem tőled te visszamaradott kis wassalbertfejű...

CyranodeBergerac 2011.02.04. 11:03:08

@simonmondja.:
Hadd homályosítsalak fel. A büntetőeljárásban ismerünk közvetett és közvetlen bizonyítékot. A móri esetben kevés volt a közvetlen bizonyíték és lényegesen több a közvetett. A közvetett bizonyítékok alapján is hozhat a bíróság ítéletet, amennyiben azok egy olyan zárt logikai láncot építenek fel, melynek alapján bizonyítottnak tekinthető a vádlott bűnössége. A logikai láncok hátrány viszont, hogy ha csak egyetlen eleme hibás feltételezésen alapul, a végkövetkeztetés is nagy valószínűséggel hibás lesz. Jelen esetben ez történt. Szóval kár elméleteket gyártani hamisított bizonyítékokról.

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2011.02.04. 11:09:44

@CyranodeBergerac: Az elméleteket az örökös Ügyész gyártotta.
Én csak említettem.

magyar bucó 2011.02.04. 13:53:59

@CyranodeBergerac: Ha csak közvetett bizonyíték van, az kevés egy ilyen súlyos ítélet kimondásához.

Nem hallottam róla, hogy felelősségre vonták volna az ügyészt, a bírót...

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.04. 15:15:52

@pyromaster:
nyugodj le! vedd be a gyógyszert, és kezd előről.
NEM vagyok jogász angliában. Épp azt írom, hogy a rendőrnek olyan respektje van, amit a bíró nem von kétségbe. Nem írom, hogy ez a jó Út!
De az a másik véglet, hogy a mi rendőrségünk tehetetlen a bűnözőkkel, mert nem fogadják el, amit állít.
Mert utólag, politikai indíttatásból is megkérdőjelezhető ténykedése. Csak mert egy másik érában úgy járt el, ahogy akkor elvárták tőle.
AKKOR MOST MIT TEGYEN?
Minden rendőrt kormányváltáskor cserélni kellene.

AMÚGY a magyarban van némi ékezet, melynek a jelentősége nem lebecsülendő. Bár ez téged nem zavar:
bújik
bujtogat
magyar-e vagy?

Igazamvanvagyigazamvan? 2011.02.04. 15:18:34

@vicsigabi:
Ki is a belügyminiszter?
Nem gond azt hazudni, hogy rend van!

Mikrobi 2011.02.04. 17:11:05

@ostvan: az egész monológoddal egyetértek, két dolgot kivéve. A két FŐ dolgot:
1.) Az, hogy a rendőrök éltek a lehetőséggel, hogy bosszút álljanak, nem természetes!
2.) Ha haláleset történik, az inkább a gyurcsánynak kedvezett volna, hiszen az első perctől kezdve csőcseléknek nevezte azt a többszázezer embert, aki tüntetett.
Ja, és elfelejtetted, hogy 23-ra virradó éjjel sunyi módon kiürítették a teret, noha megígérték a tüntetőknek, hogy visszamehetnek.

ostvan 2011.02.04. 23:40:06

@Mikrobi: 1. Az, hogy mit vársz el egy adott helyzetben (egyenruhában) levő embertől, az egy dolog. Az elvárástól függetlenül ott is emberek dolgoznak (nem robotok és nem hősök), akikre érvényesek a minden emberre egyformán ható lélektani, viselkedési tünetek (elnézést, ha nem fogalmazok szakszerűen, de - remélem - közérthető vagyok). Tehát TERMÉSZETES, hogy indulatok dúlnak bennük azok ellen, akik az ÖVÉIKET bántották.
2. Egy rendőri akció miatti haláleset után - bármelyik országban - az ellenzék követeli a kormányfő lemondását. Mivel az ő engedélye kellett az akcióhoz.
Gyurcsány pozícióját egy rendőrhalál erősíthette volna meg. Szerencsére egyik sem történt meg.
Az viszont tény, hogy a rendőrök ténykedése szakszerűtlen volt (alacsony hatékonyságú), ám törvényes (a rendőrség elsődleges feladata a világ minden országában a regnáló kormány megvédése).
Az, hogy voltak túlkapások, lehetséges (Minden háborúban vannak, miért itt ne lettek volna). Azért tudni kell, hogy a TÖMEGOSZLATÁS az egyik olyan helyzet, ahol a kollektív büntetés elfogadott eljárás (nem kell egyénenként vizsgálni, hogy az alkalmazott kényszerítő intézkedés indokolt és arányos mértékű volt-e).

Mikrobi 2011.02.05. 10:52:20

@ostvan: felháborító módon csúsztatsz!
ad 1.: az indulatok természetesek, a bosszúállás rendőrök részéről természetellenesek! Főleg a rendőri vezetők részéről, akik azért állnak a rendőrség élén, mert ezerszer bizonyították a rátermettségüket! Sajnos itt csak azt bizonyították, hogy messzemenőkig az elnyomó rezsim sozlgálatában állnak.
ad 2.: a fentiek fényében bármilyen haláleset a gyurcsány pozícióját erősítette volna, kivéve talán, ha öt tévékamera élő, egyenes adásában vernek valakit halálra. De a hozzád hasonló cinikus szar emberek a szemkilövésekre is azt mondták, hogy minek mentek oda, megesik az ilyen!
Nem "lehetséges, hogy voltak túlkapások", hanem 23. délutánjától kezdve egy óriási megtorló hadjárat volt a "rendőrök" intézkedése. Ha igaz, amit mondasz, és nem egyénenként kell vizsgálni a "rendőrök" intézkedését, hanem a parancsnokok a felelősek érte, akkor őket kellett volna sokszoros életfogytiglanra ítélni! Ehelyett azt a rohadék Gergényit kitüntették és mivel idejében nyugdíjba ment, a szánalmas jogszabályok miatt minden disznóságot megúszott, sőt, a parlamenti bizottság képébe is bátran beleröhöghetett, hogy semmire nem emlékszik. De azt se felejtsük el, hogy azért rengeteg zsaruval szemben indult eljárás, tehát nyilván egyénileg is felelősek a szemétségükért. Csak mivel egymást fedezik, nem lehet őket lecsukni. Jó, hogy már jogállam van Mo.-on, ami még ezeket a szemétládákat is védi, de nagy baj, hogy 2006-ban nem volt. A maradandó sérüléseket, a tönkrement egzisztenciákat sem utólagos bocsánatkérés, sem pénzbeli kárpótlás nem hozza helyre. Aki pedig még mindig védi ezeket a tetveket, mint te, azt kéne minden ok nélkül sittre vágni, napjában háromszor megverni, eltörni az ujját, kiverni a fogát, kilőni a szemét, majd amikor a munkahelyéről is kirúgták, kiengedni, és a megmaradt fél szemébe röhögni, hogy minden törvényes volt, bár igaz, hogy egy kicsit szakszerűtlen.
Köcsög!

Tas_ 2011.02.15. 16:04:16

Képzeljük el, hogy egy hasonló vagy akár ugyan az a csőcselék holnapután elkezdene barikádot emelni az Erzsébet híd elé, szétverné a fél várost Orbán ellent tüntetve. Ugyan mr. Pintér bucira veretné-e a tömeget? Biztosan nem. De ha mégis, tuti lenne rajtuk azonosító...
süti beállítások módosítása