Magamról

Közgazdász vagyok, éppen túl a hatvanon. Négy évtizede szerelmes ugyanabba a lányba, aki három szép, okos és felelősségteljes, immár felnőtt gyermekünk anyja, és két tündéri unokánk nagyija. Nem mellesleg 2010-től 2014 őszéig képviselő voltam szülőföldemen, a Budapest XII. kerület (Hegyvidék) önkormányzatában. Sok vívódás után, 2013 februárjában sokadmagammal elhagytam az LMP-t és új pártot alapítottunk, Párbeszéd Magyarországért néven. Ebben a blogban időről-időre megírom, hogyan látom a világot. Írok színházról, filmről, politikáról, helyi ügyekről és minden másról, ami érdekel. Remélem, nem csak engem.

A Reichstag? De miért?

A fenti képen látható Reichstag a mai formájában csodálatos szimbólum-együttes. Először is azért, mert egy rosszhírű régi épületet úgy korszerűsítettek, hogy visszanyerte funkcióját és megtarthatta formáját. Másodszor azért, mert a tiszta üveg kupola tükörrendszere beviszi a nap fényét az ülésterembe. Harmadszor, de nem utolsósorban pedig azért, mert a kupola látogatói felülről láthatnak rá a képviselők munkájára. Valószínűleg nemcsak arányai, hanem a szimbolikája miatt is gyönyörű. Teljesen odavagyok érte.

Aktualitások

2014. október 7-én, kedden, 17 és 18 óra között a ciklus utolsó képviselői fogadóóráját tartom a Café Bagatelle-ben. Minden kedves engem felkereső választópolgár vendégem egy kávéra, vagy teára és egy süteményre. Előzetes bejelentkezés: sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu

Cím: 1126 Budapest, XII. kerület Németvölgyi út 17.

 

Írjon nekem!

Ha szeretné velem felvenni a kapcsolatot, írjon egy e-mailt a sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu címre. Nem ígérem, hogy megoldom a problémáját, de azt igen, hogy biztosan válaszolok.

Az új közönség *

2013.11.08. 08:50 Sipos Péter

nemzeti_szinhaz_1.jpgMár a parkolóban feltűnt, hogy némely sofőr tétovázva keresi a helyét. Mások szitkozódva konstatálják, milyen hosszú az út az autótól a csiricsáré épületig. Különösen az éles dunai szélben, arcunkba vágó esőben. Az előtérben kisebb csoportok keresik izgatottan egymást. Láthatóan először vannak itt. A szervezők jegyeket osztanak, pénzt kasszíroznak. Az érkezők a ruhatárat keresik. Még nem ismerik ki magukat. A mosdóban érdeklődéssel tanulmányozzák a szokatlan csapokat. A szenzoros törülköző-automatából türelmetlenül rángatják a textilt.

Az elmúlt években sokat jártunk a Nemzetibe. Nyáron, a búcsú idején voltunk itt utoljára. Az egykor POSZT díjat nyert Fodrásznőt már régóta meg akartuk nézni, most itt volt az alkalom. Az előző napi bemutató után a második előadásra még délután is lehetett jó jegyeket kapni. A foghíjas nézőtéren mintha több lenne az öltönyös, de lehet, hogy most csak jobban figyelem a közönséget. Az első jelenetben, amikor a három férfi szereplő nekivetkőzik, és zuhanyozást mímel, zavartnak tűnő kacarászást hallok. Nem tudom, annak szurkolnak, hogy megforduljanak-e a háttal álló színészek, vagy pont ettől tartanak. A nevetgélés végigkíséri az előadást. Néha nem is értem, mi váltja ki. Meg a tapsok. Egy-egy jelenet végén – mint egy nagyária után – felcsattan a taps, a színészek pedig, mint egy kabaréjelenetben, kivárják, míg a tetszésnyilvánításnak vége nem lesz.

fodrásznő.jpg

Röstellem leírni, mert egy ilyen bot csinálta műítésztől, mint én, nagyképűen hangozhat, de szerintem a Fodrásznő előadása provinciális. Eredetileg talán drámának készült, de valamiféle bohózatot farigcsáltak belőle, kilúgozva a lényeget. Akinek kedve van, derülhet azon, ahogy a színészek akrobatikus mozdulatokkal ugorják át az összetolt székeket, groteszk tánclépésekkel imitálják a diszkót. De mindennek semmi köze ahhoz az együgyű ürességhez, ostoba csodaváráshoz, amiről a darab igazából szól. Attól tartok, hogy ez a Nemzetiben most regnáló színházcsinálás lényege. Thália eme szentélyében elemelik a közönséget a mindennapok nyűgeitől, nem kétségeket, hanem reményt és feledést kínálnak. Az új közönségben láthatóan erre van igény. A Fodrásznő eladását nagy tapssal, hujjogatással, dicsérő füttyögéssel jutalmazta a „nagyérdemű”. A női főszereplő még csokrot is kapott.

A kocsihoz tartva még kifülelem egy fiatal pár emelkedettnek szánt beszélgetését a művészi színvonalról és a mondanivaló érthetőségéről. Amikor odáig érnek, hogy bezzeg Pintér Béla színháza nem ennyire érthető, felgyorsítom lépteimet. Még szerencse, hogy az eső elállt. Csak a hideg dunai szél vág az arcunkba.

* ©Móricz Zsigmond

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook-oldalunkhoz!

1 komment

Címkék: Nemzeti Színház Trill Zsolt Vidnyánszky Attila A fodrásznő

A bejegyzés trackback címe:

https://sipospeter.blog.hu/api/trackback/id/tr85619978

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mike36 2013.11.11. 20:06:30

életemben be nem léptem ebbe a giccsbe a kutyaszarral az oldalán
süti beállítások módosítása