Magamról

Közgazdász vagyok, éppen túl a hatvanon. Négy évtizede szerelmes ugyanabba a lányba, aki három szép, okos és felelősségteljes, immár felnőtt gyermekünk anyja, és két tündéri unokánk nagyija. Nem mellesleg 2010-től 2014 őszéig képviselő voltam szülőföldemen, a Budapest XII. kerület (Hegyvidék) önkormányzatában. Sok vívódás után, 2013 februárjában sokadmagammal elhagytam az LMP-t és új pártot alapítottunk, Párbeszéd Magyarországért néven. Ebben a blogban időről-időre megírom, hogyan látom a világot. Írok színházról, filmről, politikáról, helyi ügyekről és minden másról, ami érdekel. Remélem, nem csak engem.

A Reichstag? De miért?

A fenti képen látható Reichstag a mai formájában csodálatos szimbólum-együttes. Először is azért, mert egy rosszhírű régi épületet úgy korszerűsítettek, hogy visszanyerte funkcióját és megtarthatta formáját. Másodszor azért, mert a tiszta üveg kupola tükörrendszere beviszi a nap fényét az ülésterembe. Harmadszor, de nem utolsósorban pedig azért, mert a kupola látogatói felülről láthatnak rá a képviselők munkájára. Valószínűleg nemcsak arányai, hanem a szimbolikája miatt is gyönyörű. Teljesen odavagyok érte.

Aktualitások

2014. október 7-én, kedden, 17 és 18 óra között a ciklus utolsó képviselői fogadóóráját tartom a Café Bagatelle-ben. Minden kedves engem felkereső választópolgár vendégem egy kávéra, vagy teára és egy süteményre. Előzetes bejelentkezés: sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu

Cím: 1126 Budapest, XII. kerület Németvölgyi út 17.

 

Írjon nekem!

Ha szeretné velem felvenni a kapcsolatot, írjon egy e-mailt a sipos.peter@parbeszedmagyarorszagert.hu címre. Nem ígérem, hogy megoldom a problémáját, de azt igen, hogy biztosan válaszolok.

Lim-lom

2014.05.21. 12:55 Sipos Péter

lomtalanítás.jpgMint minden májusban, idén is ellepik a hegyvidéki utcákat a feleslegessé vált tárgyak. Bár lomtalanítás időpontját zárt borítékban tudatják a lakossággal, a lomizók pontosan tudják, mikor hová érdemes menni. Alig teszi le a tulaj a megunt dolgait a járdára, máris ott terem valaki, aki gusztálja, méregeti, vagy esetleg már rögtön szét is szedi. Másnap aztán jön a mindent bedaráló kukásautó, melynek feneketlen gyomra elnyeli azt, amit az újrahasznosítók meghagytak.

Bár mindenki igényli a szolgáltatást, szinte senki sem elégedett azzal, ahogy jelenleg zajlik. Utálatos, hogy napokig ostromlott város képét mutatja a környék. Ha ne adj Isten egy szélvihar, vagy nagyobb zápor kerekedik, a káosz még nagyobb lesz. A rendetlenség érzetét tovább fokozzák a kupacokban hasznosítható dolgok után kutatók. Ők csak arra ügyelnek, hogy az általuk kiválogatott dolgok elszállításra készen, glédában álljanak. Amire nincs szükségük, azt sajnos szétszórják. Az sem ritka, hogy a helyszínen állnak neki kibontani a kidobott gépből a számukra értékes alkatrészeket.

Lehet, hogy ezzel nem leszek népszerű, de én nagyra becsülöm a lomizókat. Számomra ők az újrahasznosítás alsó lépcsőfoka, akik csekély haszon reményében nagy energiákat fektetnek be több-kevesebb még pénzzé tehető hulladék megszerzésébe. Ki gyalogosan, egy bevásárlókocsival, mások csapatba szerveződve, rozzantabbnál rozzantabb járművekkel kutatják át és szerzik meg fémkereskedőnek eladható vasat, vagy színesfémet, az ócskapiacon eladható bútorokat, régi, de még működőképes háztartási gépeket. Hasznos hangyái ők a társadalomnak még akkor is, ha jómódú környékünkön szokatlan, ezért nyugtalanító látványnak számítanak.

A hivatalosság nyűgnek tartja a lomtalanítást. Olyan, a lakosság által elvárt szolgáltatásnak, amelynek köztisztasági és rendészeti vonatkozásait kezelni kell. A lakosság egy részének meggyőződése, hogy a lomizók valódi szándéka a vagyonosabb háztartások feltérképezése. Hogy van-e alapja ennek a feltételezésnek, nem tudom. Mindenesetre az önkormányzat kérésére a rendőrség kiemelten ellenőrzi, olykor ok nélkül vegzálja a lomizókat, hogy megnyugtatassa a helyben lakókat.

Az, ahogy a lomtalanítás jelenleg folyik, értelmetlen, környezetszennyező és költséges. Értelmetlen, hogy évente egyszer van csak lehetőség arra, hogy az emberek megváljanak a számukra fölösleges tárgyaiktól. Pazarló, mert rengeteg használható dolog megy veszendőbe. Környezetszennyező, mert még használható eszközök megsemmisítésével jár. Károsítja a környezetet az is, ahogy a lomizók kinyerik a számukra értékes anyagokat a kidobott tárgyakból. Végül költséges az előzőeken túl amiatt is, mert sokba kerül a lomok begyűjtése és megsemmisítése, lerakása is. Van még egy fontos társadalmi kára is a lomtalanítás mai módjának. Az, hogy az emberek hasznavehetetlen kacatként, kidobandó szemétként tekintenek megunt holmijukra, amit mások még örömmel használnának. Ez rombolja a szolidaritást és a környezettudatosságot.

Pedig lehetne mindezt másként is, úgy, ahogy a világ igényesebb felén csinálják. A fölöslegessé vált dolgokat az év bármely szakában begyűjthetné a hívásra házhoz menő szervezet, a mely telephelyén szakszerűen és a környezetvédelmi szempontokra is figyelve válogatná szét a még hasznosítható anyagokat, tárgyakat. A jó állapotban lévő bútorokat, gépeket szociális hálózaton keresztül lehetne elosztani, vagy értékesíteni, az újrahasznosítható anyagokat pedig a feldolgozóknak adhatnák el. Ez a szervezet bevételeiből fenn is tudná tartani magát. Nem lenne napokig tartó káosz, és nem menne veszendőbe semmilyen használható tárgy, anyag, nem szennyeznék a környezetet az út szélén szétbontott akkumulátorok, hűtőszekrények, televíziók.

Csak egy kicsit kellene odafigyelni, és jobb lehetne.

Ha tetszett a cikk, csatlakozz Facebook-oldalunkhoz!

6 komment

Címkék: Környezetvédelem Lomtalanítás Újrahasznosítás Lomizók

A bejegyzés trackback címe:

https://sipospeter.blog.hu/api/trackback/id/tr396190620

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Nagy Komenir 2014.05.22. 12:42:39

Péter, Péter! Mondtam, hogy ne légy túl mohó, mert bukta lesz a vége! Ne keress egy ideig!

Nyúl vinné Apuskát ha sp hagyná 2014.05.22. 13:20:37

Kínos. sp képviselő ismét elposztantotta magát. Fentebb éppen szociális érzékenységéről tesz tanúbizonyságot a vagyonkáját Houdini-módon eltüntető városatya. Szolidaritása sajnos nem terjed ki a közterherhek viselésére:
mno.hu/belfold/adovizsgalat-elol-mentheti-szazmillioit-egy-pm-es-kepviselo-1227925
Ő továbbra is a Villa Bagatelle-ben szürcsöli kávéját és várja a hozzá betérő választópolgárt. (Sokan átlépni sem merik az elegáns bisztró küszöbét.)De közben a lomizókkal bitangul szolidáris...
Azt írtam korábban, ennyi vajjal a fül mögött nem kellene napra menni. És egy bónusz kérdés: vajon Istenhegyi úton bérelt luxuslakását miként fizeti?
"Csak egy kicsit kellene odafigyelni, és jobb lehetne." Nélküle.

Mailer Demon 2014.05.22. 14:41:17

Nyúl Vinné a Apuskát:
Ez egy következmények nélküli ország. Miért pont ő nem úszná meg? :( Azért az tényleg bámulatos, ha valakinek más lomjaira van energiája, de mondjuk a saját százmillióit nem veszi észre. Transzparencia kellene, olyan, amilyen a berlini Reichstag tetején látható. Hogy kiderüljön minden mutyi!

Sipos Péter 2014.05.22. 15:02:08

A mai mno.hu irományhoz: (mno.hu/belfold/adovizsgalat-elol-mentheti-szazmillioit-egy-pm-es-kepviselo-1227925)

1998-ban több társammal vásároltam Biatorbágyon egy 18 hektáros területet, mellyel kapcsolatos terveink később kútba estek, ezért 2008-ban az ingatlan egy részét eladtuk. Az ügylet adózási kérdéseit aggályos aprólékossággal jártuk körbe. A rám eső 240 millió forint adót határidőben bevallottam és megfizettem. Az eladás után öt évvel, 2013-ban a NAV vizsgálni kezdte a tranzakciót és arra a megállapításra jutott, hogy nem jól értelmeztem a szabályokat, ezért az elsőfokú határozatában jelentős összegű adókülönbözet megfizetését kérte. A határozatban leírták, hogy szerintük is eleget tettem minden előírásnak, nem jövedelem eltitkolásról van szó, hanem a szabályok szerintük rossz értelmezéséről. A határozat ellen fellebbeztünk, most a másodfokú eljárás folyik a NAV-on belül.

A cikkbeni állításokkal szemben tehát nincs adótartozásom. Adótartozás akkor lenne, ha a bevallott, vagy a jogerős határozat alapján kiszabott adót nem fizettem volna meg. Jelenleg vita folyik a NAV és köztem egy ügylet adózásáról. A NAV nem kérdőjelezte meg, hogy jóhiszeműen jártam el, a jövedelmet határidőben bevallottam és az adót befizettem, de az adóhatóság álláspontja szerint hibásan értelmeztem a szabályokat. Én a legjobb tudásom és szakmai meggyőződésem szerint jártam el és biztos vagyok igazamban. Az általam megkérdezett szakértők véleménye és a szakmai sajtóban megjelent publikációk is az én álláspontomat támasztják alá. Valószínűleg a bíróság mondja ki a végső szót az ügyben. Biztos vagyok abban, hogy a bíróság nekem ad majd igazat, mert a NAV-val szemben a bíróknak csak a jogszabályok előírásait kell figyelembe venniük, nem a költségvetés bevételi előirányzatait.

A cikk azt sugalmazza, hogy azért ajándékoztam a gyerekeimnek a vagyonom egy részét, hogy elrejtsem a NAV elől. Ez az állítás értelmetlen.
A hatályos szabályok szerint ajándékozással nem lehet a vagyont kivonni az adózás alól. A NAV a megajándékozottól is behajthatja az adótartozást. Tehát ez a lépés jogilag alkalmatlan arra, amivel a cikkben vádolnak. Nem hogy eltitkoltam volna, hanem mindent bevallottam és feltüntettem a vagyonnyilatkozatomban. S ha a bíróság úgy dönt, meg fogjuk fizetni a megítélt összeget.
Kíváncsi vagyok, arra, hogy az mno.hu honnan szerezte információit, mert tőlem a cikk megjelenése előtt nem kértek tájékoztatást, a NAV-ot pedig köti az adótitok. Bizonyára nem véletlen, hogy ez a téves alapokon álló kiszivárogtatás az EP választások előtti napokban történik. Az adótitok megsértése miatt meg fogom tenni a szükséges jogi lépéseket.
Nincs semmi titkolni valóm, az eljárás teljesen transzparens, bízom az igazamban. Eddig is maximálisan törvényesen jártam el, és ezután is így fogok.

Kérem a mno.hu-t és azokat az orgánumokat, akik a téves állításokat tartalmazó hírt közölték, hogy a közleményemet is hozzák nyilvánosságra, hogy a közvélemény tájékoztatást kapjon a valós helyzetről.

Sipos Péter

Nyúl vinné Apuskát ha sp hagyná 2014.05.22. 18:23:27

A sajtó helyreigazítás kérésének nem ez a módja. Ugye ezt pontosan tudja képviselő úr?! Vagyis ez műbalhé, maszatolás. De van még itt vaj, lesz még folytatás! :)

Nyúl vinné Apuskát ha sp hagyná 2014.05.24. 14:33:03

Figyelem! sp kiérdemelte a legnagyobb gazembereknek / idiótáknak járó El Risitas díjat! Gratulálunk neki is, pártjának is!

www.youtube.com/watch?v=yXLWM9_4d-I&feature=youtu.be
süti beállítások módosítása